Zarządzenie w sprawie stołówki
Zarządzenie Nr 1/17
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Orchówku
z dnia 31 sierpnia 2017 r.
w sprawie warunków korzystania ze stołówki szkolnej
oraz wysokości opłat za obiady
Na podstawie:
- art. 67a ustawy o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz.2572 z późn. zm.)
Zarządzam:
§1
Ze stołówki szkolnej mogą korzystać wyłącznie uczniowie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Orchówku oraz uczniowie Szkoły Podstawowej w Różance w formie cateringu.
§2
- Czas pracy stołówki określa dyrektor szkoły, uwzględniając obowiązujące przepisy prawa, potrzeby racjonalnego żywienia uczniów, warunkującego prawidłowy ich rozwój, dobre samopoczucie i zdolność do nauki.
- Podczas wydawania posiłków na stołówce mogą przebywać wyłącznie osoby spożywające posiłek.
- Za bezpieczeństwo oraz właściwe zachowanie uczniów odpowiadają nauczyciele dyżurujący.
- Po spożytym posiłku dzieci odnoszą naczynia do wyznaczonego miejsca.
- Jadłospis na cały tydzień znajduje się na tablicy informacyjnej przy wejściu do stołówki szkolnej. Jadłospis ustala kucharka zgodnie z zasadami HACAP w porozumieniu z dyrektorem szkoły.
- Wysokość opłat za dany miesiąc podana jest na tablicy informacyjnej (cena obiadu x ilość dni w miesiącu).
§3
1. Posiłki wydawane w stołówce są odpłatne, przy czym mogą być finansowane
z następujących źródeł:
1) wpłat rodziców stołujących się dzieci,
2) Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej – na podstawie decyzji,
3) dotacji z budżetu państwa lub z budżetu gminy,
4) wpłat sponsorów.
§4
- Wpłaty za obiady wnoszone są do kasy szkoły w terminie: przez 4 dni pracujące
w miesiącu poprzedzającym miesiąc za, który dokonywana jest wpłata oraz do 5 dni pracujących w miesiącu, za który dokonywana jest wpłata. Terminy wpłat na dany miesiąc podawane są na bieżąco na tablicy ogłoszeń. - Rodzice/prawni opiekunowie, zobowiązani są do regularnego wnoszenia opłat za obiady.
- W przypadku braku wpłaty w terminie podanym do wiadomości na początku każdego miesiąca, wydawanie dziecku posiłku zostaje wstrzymane, a wobec rodziców bądź opiekunów zostaną wszczęte procedury mające na celu uregulowanie zaległych należności zgodnie z obowiązującym prawem.
§5
- W przypadku nieobecności, stołującemu przysługuje zwrot dziennej wysokości opłaty za korzystanie z posiłku w stołówce szkolnej za każdy dzień nieobecności, pod warunkiem wcześniejszego jej zgłoszenia w sekretariacie szkoły osobiście lub telefonicznie pod numerem 82 5722068 do godz. 10:00 dnia poprzedzającego nieobecność. Zwrotowi podlega dzienna wysokość opłaty za korzystanie z obiadu w stołówce za każdy, z wyłączeniem pierwszego dnia nieobecności.
- Zwrotu za dokonaną wpłatę za posiłek rozlicza się w formie odpisu należności w następnym miesiącu.
- Rodzice/ opiekunowie dziecka, które było nieobecne w danym dniu w szkole i nie było zgłoszone do odpisu mogą odebrać posiłek e godz. od 11:00-13:00.
§6
- W przypadku rezygnacji ze stołówki szkolnej rodzice/prawni opiekunowie zobowiązani są w ciągu 2-3 dni przed rozpoczęciem nowego miesiąca złożyć pisemną informację o tym fakcie w sekretariacie szkoły. W innym przypadku będą obciążeni kosztami za zamówione obiady.
§7
1. Zmianę wysokości opłat za posiłki dyrektor może wprowadzić w każdym czasie, jeżeli
zaistnieje konieczność zmiany po przeanalizowaniu kosztów.
2. Zmiana wysokości opłat za posiłki będzie obowiązywać od pierwszego dnia następnego
miesiąca.
Wnioski i uwagi dotyczące pracy stołówki należy kierować do dyrektora szkoły.
Zarządzenie obowiązuje od dnia 01 września 2017 roku.
Dyrektor szkoły
Andrzej Stanicki
Załączniki
Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr …z dnia 31 sierpnia 2015 r.
Karta zgłoszenia ucznia na obiady
w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Orchówku
Rok szkolny 2015/2016 od dnia...............................
Nazwisko i imię ucznia ...................................................................................................................
Klasa................... Wychowawca............................................................................................................
Oświadczam, że zapoznałem/am sią z Zarządzeniem Nr 1/15 Dyrektora Szkoły Podstawowej
im. Jana Pawła II w Orchówku z dnia 31 sierpnia 2015 r. w sprawie warunków korzystania ze stołówki szkolnej oraz wysokości opłat za obiady.
Zobowiązuję się do przestrzegania: terminów opłat za każdy miesiąc, odwoływania obiadów w dniach przewidywanej nieobecności dziecka w szkole oraz złożenia ewentualnej, pisemnej rezygnacji z żywienia dziecka w szkole z odpowiednim wyprzedzeniem.
............................. …………………………. ..................................................................
(data) (numer telefonu) (podpis rodziców/prawnych opiekunów)